Saturday, July 5, 2014

BAGAIMANA MERAWAT OSTEOPORIS?

Osteoporosis bukanlah isu baru di negara kita. Kebanyakan dari kita tahu dan sedar tentang osteoporosis. Perkara pertama terbayang di minda bila sebut perkataan osteoporosis mestilah ambil kalsium. Sejauh mana yang kita tahu tentang banyak mana pengambilan kalsium diperlukan untuk mengelak penyakit osteoporosis ni? Cukup ke dengan pengambilan segelas susu sehari? Dulu saya pun fikir macam tu. Kita mula kehilangan kalsium pada lingkungan umur 30-an.




"Menurut laporan daripada Yayasan Osteoporosis Antarabangsa (IOF), rakyat Malaysia hanya mendapat separuh kalsium diperlukan untuk mengekalkan tulang yang kuat. Banyak yang perlu dilakukan untuk meningkatkan kesedaran mengenai bahaya tulang rapuh. Ini kerana masalah keretakan pinggul meningkat 2 kali ganda. IOF menjangkakan pada tahun 2050, lebih 50% keretakan pinggul akan berlaku di Asia. Diet yang kaya dengan kalsium & protein, pengambilan vitamin D serta bersenam sememangnya penting untuk mengurangkan risiko osteoporosis & keretakan pinggul. Purata pengambilan vitamin D di kalangan lelaki dewasa adalah sebanyak 59%, wanita dewasa 13% manakala kanak-kanak hanya 2/3. Pada usia 30 tahun, tulang akan mula kehilangan jisim tanpa nutrisi yang lengkap dan senaman yang kerap. Ini boleh membawa kepada osteoporosis serta keretakan tulang yang teruk." Ini artikel yang saya petik dari Harian Metro tentang kurangnya kesedaran kita berkaitan osteoporosis.

Beza antara tulang normal dan tulang rapuh.

Dua jenis Osteoporosis

Osteoporosis  Primer
1.Selepas menopos atau putus haid.
2. Umur yang meningkat.

Osteoporosis  Sekunder
1.Penyakit endocrine.
2.Ubat-ubatan seperti Glucocorticoids atau steroids ( 5 mg sehari untuk lebih dari 3 bulan), Heparin yang digunakan untuk waktu lama  dan  ubat sawan seperti Phenytoin.
3.Penyakit-penyakit kronik seperti kerosakan ginjal atau buah pinggang, penyakit hati seperti liver cirrhosis, penyakit malabsorption iaitu selepas pembedahan buang perut dan penyakit sendi kronik spt Rheumatoid arthritis
4.Lain-lain seperti nutritional iaitu kurang pengambilan zat kalsium  dan juga penyakit barah.

Apa beza Ostematrix Shaklee dengan yang pil kalsium yang lain? 

Ostematrix Shaklee mengandungi Vitamin D iaitu vitamin yang penting untuk penyerapan kalsium. Jika tidak, badan tidak akan mendapat cukup ‘hormon calcitriol' (Vitamin D aktif).  Kekurangan hormon ini menyebabkan badan kita mengambil kalsium dari rangka yang sedia ada dan sekaligus menyebabkan osteoporosis. Inilah yang membezakan kalsium Shaklee dengan yang lain. Kebanyakan orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup dalam magnesium.


Sakit sekitar belakang, bahu dan tengkuk ada kena mengena dengan kekurangan kalsium.



Kekurangan kalsium boleh mengakibatkan kekejangan otot dan sakit-sakit sendi di kawasan berikut.

Langkah-langkah pencegahan osteoporosis.

a) Ambil sekurang-kurangnya 4 biji Ostematrix Shaklee sehari. Segala keperluan untuk tulang yang sihat tersedia di dalam tablet ini.
b) Tingkatkan berat badan bagi wanita yang BMI kurang dari 19 kg/m2
c) Bersenaman. Contohnya, berjalan kaki daripada naik kereta apabila ke kedai berdekatan,
naik tangga daripada naik lif bila ke pasaraya dan berdiri daripada duduk
d) Kepentingan postur atau cara yang betul untuk duduk, jalan dan berdiri, juga untuk angkat
barang.
e) Elakkan minuman berakohol.
f) Kurangan pengambilan kopi, teh dan coklat.
g) Elakkan merokok.
h) Bagi wanita berumur, elakkan daripada mudah jatuh dan tercedera.

Rawatan osteoporosis yang biasa diberi di klinik dan hospital. 

Osteoposorosis Primer

1. Rawatan hormon untuk tingkatkan BMD
- Progestin dan oestrogen untuk wanita yang masih ada rahim
- Ostrogen untuk wanita yang tiada rahim
* Kaedah ini hanya untuk merawat dan mengelakkan osteoporosis dalam wanita yang
sudah menopos
2. Biphosphonates
Tablet allendronate 10 mg sehari  selama 3 tahun
3. Suntikan hormone parathyroid (FORTEO) – agak mahal, RM1,800 sebulan selama
18 bulan.

Osteoporosis Sekunder

1. Yang disebabkan oleh ubat seperti steroids yang digunakan oleh pesakit asthma, dicadangkan mengammbil steroid secara sedutan. Begitu juga yang ambil ubat sawan, lebihkan aktiviti, elakkan jatuh dan ambil kalsium dan Vitamin D mencukupi.
2. Bagi pesakit ginjal/ buah pinggang, perlu rawat komplikasi yang timbul dan kalau perlu dialisis.
3. Kalsium dan Vitamin D yang mencukupi sehari, dos telah diberikan di atas untuk mengekalkan BMD dan mengelakkan patah tulang.
4. Calcitonin melalui sedutan.

Terlalu kompleks? Bagi saya mudah saja, mula ambil Ostematrix Shaklee dari sekarang. Segala khasiat lengkap yang diperlukan oleh tulang tersedia dalam setiap tablet ini. Kesimpulannya, osteoporosis adalah penyakit serius yang boleh dielak jika kita prihatin dengan keperluan kalsium harian.



Jika prihatin dengan kesihatan tulang anda, saya sedia berkongsi info penting ini.


PM / sms / whatsapp : 017-3163095 
FB : Masayu AR
Email : chedacheyu@gmail.com


ID : 949189 / 1029832



"Menyediakan kehidupan yang lebih sihat untuk semua dan kehidupan yang lebih baik untuk sesiapa."

Friday, July 4, 2014

OMEGA GUARD SHAKLEE TERBAIK!

Assalamualaikum & Selamat berbuka. Terasa nak kongsi entry tentang Omega Guard Shaklee. Apa faedah dan kebaikannnya?

Omega Guard Shaklee boleh didapati dalam bentuk tablet bujur yang kenyal dan dalamnya berisi minyak ikan. Omega Guard Shaklee satu-satunya minyak ikan Omega-3 paling tulen lengkap dengan 7 jenis asid lemak Omega-3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA. EPA penting untuk kesihatan jantung dan sendi manakala DHA pula penting untuk perkembangan dan fungsi otak.



Apa yang menarik tentang Omega Guard Shaklee?

1- Memperbaiki PMS. 
2- Mencegah saluran darah dari tersumbat. Saluran darah tersumbat boleh mengakibatkan strok.
3- Merendahkan kolestrol.
4- Mencegah darah beku.
5- Mengurangkan risiko sakit jantung.
6- Mengawal masalah obesiti. 
7- Membantu tembesaran dan otak janin.
8- Meningkatkan keupayaan memori. 
9- Membantu anak anda FOKUS dan tidak cepat letih..
10- Meningkatkan sistem imun dalam tubuh.
11- Mengurangkan asthma, hepatitis, SLE & bronkitis.
12- Memperbaiki masalah kulit macam ekzema, psoriasis dan lain lain.
13- Memperbaiki masalah buah pinggang.
14- Menentang kanser payudara, prostat, paru-paru dan kanser kolon.
15- Memelihara sendi.
16- Mencegah gout.
17- Mengatasi kemurungan.
18- Mengatasi insomnia.
19- Membantu mengatasi autisme.
20- Memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive. 
21- Mengatasi masalah pelupa. 

Saya ambil Omega Guard Shaklee untuk memperbaiki masalah PMS, meningkatkan keupayaan memori sebab bila umur semakin meningkat banyak la yang saya lupa, mengatasi insomnia (dulu la..) dan untuk perkembangan otak anak saya.

Mengapa Omega Guard Shaklee adalah yang terbaik? 


Siapa yang perlu ambil Omega Guard Shaklee?

1- Warga emas.
2- Pesakit jantung.
3- Pesakit darah tinggi.
4- Pesakit buah pinggang
5- Ibu menyusu.
6- Wanita hamil.
7- Pelajar.
8- Mereka yang mengalami masalah mudah lupa.
9- Kanak-kanak 1 tahun ke atas.
10- Mereka yang ingin menjaga kesihatan.


Cara pemakanan : 2-3 kapsul sehari selepas makan malam atau sebelum tidur.


Jadi, tak rugi untuk sebotol Omega Guard Shaklee ni. Untuk info lanjut jom contact saya :)

PM / sms / whatsapp : 017-3163095 
FB : Masayu AR
Email : chedacheyu@gmail.com


ID : 949189 / 1029832



"Menyediakan kehidupan yang lebih sihat untuk semua dan kehidupan yang lebih baik untuk sesiapa."










Thursday, July 3, 2014

Vivix Cara Alternatif Untuk Pesakit Kanser.

Vivix Shaklee atau lebih dikenali sebagai air ajaib Shaklee adalah vitamin Shaklee yang paling unggul. Vivix Shaklee mampu memulihkan beberapa penyakit kronik seperti kanser dan telah membuktikan pesakit bebas dari kanser sepenuhnya. Semua yang berlaku adalah dengan kehendak Allah. Tiada apa yang mampu berlaku tanpa izin dariNya. Walau bagaimanapun kita sebagai manusia dituntut untuk mencari jalan penyelesaian bagi segala masalah yang melanda. Sama juga dengan penyakit. Jangan lah dah sakit kita pasrah dengan penyakit yang menimpa kita, ok..

Ok, apa itu Vivix ShakleeVivix Shaklee merupakan supplement anti-penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee. Ini menjadikan Vivix Shaklee sangat unggul. Dalam kajian makmal, ramuan Vivix Shaklee telah menunjukkan impak kepada 4 mekanisma penting pada tahap selular. Bayangkan Vivix Shaklee terhasil setelah penyelidikan dibuat selama bertahun-tahun lamanya. Hasilnya mestilah superb!

Apa 4 mekanisma penting tu?

Kerosakan DNA
Setiap hari, sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA.  Serangan ini merosakkan pengkalan data genetik yang mengganggu fungsi sel dan panjang umur. Jadi, ramuan Vivix Shaklee melindungi dan memperbaiki selular DNA.

Pengawalan Genetik
Pengawalan genetik menyumbang kepada kemerosotan umur pada tahap selular. Jadi, ramuan Vivix Shaklee mengaktifkan pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan.

Pengeluaran Tenaga Yang Kian Menurun Oleh Sel-sel
Penjana tenaga dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Bila sel menurun, fungsi pun akan turut sama menurun. Jadi, Vivix Shaklee bertujuan menggalakkan biogenesis (pertumbuhan baru) meningkatkan tenaga di dalam sel.

Penimbunan Protin AGE
Penimbunan protin AGE (Advance Glycation End products) boleh menyebabkan kerosakan tahap selular yang menggangu keutuhan sel. Kerosakan ini dapat diatasi dengan ramuan Vivix Shaklee yang mempunyai 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur “muscadine”) boleh melambatkan pembetukkan protin AGE.

Ramuan Vivix Shaklee yang unik mengandungi Muscadine Grape, Purple Carrot, Elderberry (Sambucus Nigra) dan Polygonum Cuspidatum . Kesemua ramuan unik ini mempunyai khasiat tersendiri dalam fungsi anti-oksida, anti-radang, menggalakkan pertumbuhan sel-sel baru dan anti penuaan. Nak tahu saiz Anggur Muscadine berbanding anggur biasa? Anggur Muscadine adalah sebesar bola golf! Anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan mempunyai lebih banyak khasiat kerana pertumbuhan alam sekitarnya yang unik. Jadi, dah tau kan sebotol Vivix Shaklee mengandungi hanya ramuan yang unik-unik sahaja.

Vivix Shaklee sangat sesuai  untuk diambil oleh semua peringkat kecuali bagi ibu-ibu hamil kerana ia boleh mengubah genetik. Vivix Shaklee baik untuk awet muda, menyokong kesihatan sendi, menyokong kesihatan otak, baik untuk jantung, menyokong kesihatan kardiovaskular, kencing manis walaupun peringkat teruk, mengurangkan berat badan, rambut beruban, mengelakkan risiko kanser dan banyak lagi.

Terdapat kes yang membuktikan vivix mampu memulihkan perokok tegar dan berjaya merangsang mereka untuk berhenti merokok seawal 2 minggu selepas pengambilan Vivix Shaklee. Salah seorang ahli Shaklee iaitu Master Law juga telah membuktikan bagaimana Vivix memberi nafas baru kepada beliau. Beliau telah disahkan mengalami kanser paru-paru dan terpaksa menjalani rawatan kimoterapi sehingga kehilangan berat badan dan rambut. Akhirnya beliau dipertemukan dengan vitamin Shaklee ini. Pada awalnya beliau mengamalkan Alfalfa Shaklee kerana Alfalfa Shaklee bersifat alkali dan menyahtoksin. Pada waktu itu Vivix Shaklee belum wujud lagi. Kini beliau adalah pengamal tegar Vivix Shaklee dengan kesihatan yang amat memuaskan dan kelihatan 20 tahun lebih muda dari usia sebenar!

Antara testimoni Vivix Shaklee yang dapat saya kongsikan ;

Hasil dari vitamin Shaklee yang menjadikan beliau bebas dan pulih sepenuhnya dari kanser paru-paru membuatkan beliau tertarik untuk menceburkan diri dalam perniagaan Shaklee itu sendiri.




Kini ramai perokok tegar telah berjaya memulihkan ketagihan mereka dan menjalani kehidupan yang lebih sihat tanpa rokok.



Untuk para isteri, ibu-ibu dan anak-anak yang bercadang nak suami, anak atau ayah anda berhenti merokok tu, inilah waktu terbaik. Kena dengan bulan Ramadhan ni, ramai yang tak dapat hisap rokok di siang hari, jadi inilah waktu terbaik alang-alang dah kurang hisap rokok tu. Lepas ni bolehlah senyum lebar, hidup bebas asap rokok! Lagi best, bulan ini anda boleh dapatkan 6 botol Vivix Shaklee dan PERCUMA 1 botol Vivix Shaklee.

Cara pengambilan Vivix Shaklee : 1 sudu teh sehari sebelum sarapan atau malam sebelum tidur.


“A teaspoon a day keeps the doctor away.”


Jom rebut promosi terbaik Shaklee untuk bulan ini SAHAJA! BELI 6 VIVIX PERCUMA 1.

PM / sms / whatsapp : 017-3163095 
FB : Masayu AR
Email : chedacheyu@gmail.com


ID : 949189 / 1029832



"Menyediakan kehidupan yang lebih sihat untuk semua dan kehidupan yang lebih baik untuk sesiapa."